Translate

reede, 24. november 2017

Maroon 5 versus Winny Puhh

Oleks vast hirmus pilt, kui õudsed purjus ja tubaka järele haisvad lambanahksetes kasukates maamehed  tuleksid Toompeale kootide ja vikladega ahistama endistest ajakirjanikest naisriigikogulasi. Lossi tormaksid onu August ja Aavo ja Einu ja Elmar ja Endel ja Indrek ja Oskar ja Urmas ja Venno ja Vesso ja Villu ja Õnneleid. Hullem kui Viimse reliikvia kuulsad stseenid ja vähemalt sama suurejooneline kui vastav osa Eisensteini Oktoobrist. 




Omad poliitikud on kõik võrdselt armsad, olgu mõni neist siis omamoodi või lihtsama ajuga. Mööduvast aastast esimesi kokkuvõtteid tehes - arengud ületasid ootusi kiiruse/ulatuse osas.

Lootused Lätiga sulandumises täitusid (ületatud) ja suund püsib. Liivimaal käib põhja-lõuna sihis aktiivne siblimine, Riia saab meie tarbimismakse ja meie toome kaupu baltlastest naabrite juurest (nagu muiste). Riia on mõnusalt rahulik, vanalinnas pole mingit massiturismi märgata. Õhustikult sarnaneb rohkem Tartule kui Tallinnale. 

Andrus Ansip jutustas rahvale, kuidas tema tütar tuli Riiast lennuki pealt. Andrus rääkis muidugi  Lätist toodud õllest ja viinast. Aga lennujaamast oleks tulnud rääkida; odavamate lendudega ja paremate ühendustega Riia lennujaamast. 

(Raamatuid heade lennuühenduste läheduse tähtsusest ja nende tõmbest kirjutati juba XX sajandi viimasel veerandil. Kellelgi oleks ehk aeg mõnda neist sirvida ja mingeid järeldusi teha. Mitte lihtsalt rääkida 20 aastat ikka üht ja sama, kuidas maailmas kõiki kohutab pikk vahemaa Tallinna ja Tartu vahel jne. Muidugi tehti valesid otsuseid Tallinna lennujaama osas sel ajal, kui jukerdati Eesti Õhuga.)

(Kui mägieestlaste pojad ja tütred lendavad lõunanaabrite lennurajalt, siis me president lendas Kurrunurrumaale Stockholmist. Tore teada, et ka põhja pool on tõmbekeskused endiselt endises paigas.)
 
Paljugi võiks pajatada sellest, kuidas Aafrika riigid ja rahvad vaatavad lootusrikkalt meie poole, et me aitaksime neil interneti asja arendada. Aga eks see pärast esimeste sammude astumist läheb edasi juba oma loomulikku teed. Lootusrikkalt vaatavad nad meie poole ja panevad tähele, milliseid tarkuseteri meie valgustatud pead nende ette külvavad. 
   
Kokkuvõtete tegemisel peaks tähele panema, et tugeva lõpuspurdiga saab silmapaistva koha labiilsete ja ebaadekvaatsete edetabelis Barbi P, kellele andis tiivad alkopoliitika ja kes maalis Eesti maaelust  pildi, mis peletab siit eemale iga etiooplase ja sudaanlase.   
Enesetsensuuri korras hakkan 2018. aastal mõneti rohkem valima, kelle sõnavõtte ja mõttekäike tasub siin puudutada. 2017. aasta kangelased lahkuvad sellest šõust.

reede, 17. november 2017

Postimehest ajendatult täienduse lisa

Ikka ikoonist (ja Sõõrumaast ja Savisaarest)

Tänases Postimehes Jaanus Piirsalu võtab jutuks kingitud Püha Moskva Matrjona ikooni ja Sõõrumaa püüab oma võimete piires asja selgitada. "Ostetud kloostri suveniiripoest" on  mõneti tendentslik (aga "lööv" (nagu "kombeks")). Kloostri pood on kloostri pood (on kiriku pood, kui ta end nii soovib nimetada). 
Kel huvi, võib vaadata    http://www.pokrov-monastir.ru/?include=static&page_id=93

Kui küsida ikooni kui artefakti kohta mõni asjalikum küsimus, siis võiks ju huvi tunda, kas see on maalitud või trükitud. Kipun arvama, et trükitud. Sellegi poolest võis maksta mõnisada euri. Kui on vastavas töökojas maalitud (tundub üsna ebatõenäoline), võib hind olla ca üks tuhat euri. 

Mõnes kloostris on poe, ikoonide ja säilmete asi korraldatud selliselt, et ostes poest ikooni, võib veenduda, et säilmete juures on juba täiesti sarnane ikoon, minna säilmete juurde ja vahetada äsja ostetud ikoon säilmete kõrval olnud ikooni vastu ning jätta "värske" ikoon säilmete kõrvale nö "laadima". Kas see palju kõneainet pakkuv Matrjona ikoon on selle protseduuri läbinud, me muidugi ei tea. Sõõrumaa ka ei tea. 

teisipäev, 14. november 2017

Täienduseks eelmisele

Savisaar võiks endale asjad selgeks teha

Eelmises postituses mainisin Savisaare (teises ja kolmandas järjekorras ka  Sõõrumaa ning selle õnnetukese pildi servale mahutunud Ivanova)  šõud Lasnamäe kirikus ikooniga. Ajalehed tsiteerisid Savissare postitust FB-s, mis teatas (täies pikkuses tekst):  

"Tänasel Jumalaema Pokrovi pühal kinkisime koos Urmas Sõõrumaaga imettegeva ikooni Jumalaema Kiirestikuulja ikooni Lasnamäe kirikule. Ikoon toodi spetsiaalselt Moskva Pokrovi kloostrist sellel nädalal, kus see eelnevalt lebas pühakute säilmetel. Hõbedast raamis ja pärlitega üle puistatud ikoonil usutakse olevat erakordne võime inimesi terveks teha. Pange tähele, tegemist on kahe eraisiku kingitusega kirikule. Õnnistatud pühi meile kõigile!" 
Vaatasin ja jäin mõttesse, et keda kujutava (ehk siis kelle ikooni) nad ikkagi kinkisid. Üsna lihtne oli leida, et see on õigeusu kiriku pühaku Moskva Matrjona (Матрона Димитриевна Никонова) ikoon. Pühak oli pime, tema laud on kõigil teda kujutavatel ikoonidel suletud. Lisaks on muidugi ikoonile kirjutatud, keda see kujutab. 
Tundub, et Savisaar ja teda saatvad seltsimehed ei teadnud päris täpselt, aga võib ka olla, et ei omanud udustki ettekujutust, mis nad seal kinkisid. Lisaks on see püha, mille puhul janditati, vene keeles Покров Пресвятой Богородицы и Приснодевы Марии. (Покров tähendab kaitse.)